Øl er sundt for knoglerne
Som om vi ikke vidste det i forvejen, men forskerne har nu igen fundet en nyttig virking af øl. Budskabet til os alle er "Drik en øl og hold dine knogler stærke". Ny troværdig forskning fra Storbritannien viser, at øl er godt mod knogleskørhed. Her skal kvinderne lytte efter, og tage en øl med os mænd. Som engelsksprogede ville sige "To your health!".
At drikke en stor øl om dagen hæmmer knogleskørhed. Alkoholen i øl ser ud til at hæmme diverse hormoner, der fører til svækkelse at knoglerne.
Professor Jonathan Powell, undersøgelsens ledende professor, advarer dog de meget tørstige: “Moderation, of course, is the key, and we know that drinking too much beer can have real adverse effects."
Ja – alting med måde!
Kilde: dailymail.co.uk
"Ironic is the fact that the more interested I get in beer, the less I drink of it. In my younger days I drank a lot, but was not ready to learn about good and great beer."










0 comments:
Post a Comment